niedziela, 16 września 2012

Jak zrobić samodzielnie mydło?

Mój pierwszy tutorial!
Mydełka własnej roboty to idealny prezent,który możemy szybko zrobić.
Pokażę jak zrobić pojedyncze mydełka i blok mydlany,który możemy pokroić na kawałki.



To nie jest takie trudne.Można znaleźć różne przepisy w internecie,baza jest podobna techniki różne.Chętnie podzielę się moim przepisem .
1.należy przygotować 
BAZA-1szare mydło-jeleń 2łyżki oliwy z oliwek,1/4szklanki wody gorącej-można zwielokrotnić ilości wszystkich składników.
DODATKI-zapach spożywczy np.waniliowy,barwniki do ciast,fusy lub zmielona kawa,suszone płatki lub inne dodatki do ozdobienia.
2.Ucieramy mydło na tarce na dużych lub małych oczkach
3.Wsypujemy wiórki mydła do garnka  lub miski,którą umieszczamy w drugim garnku z wodą.
  Można też wsypać bezpośrednio do garnka,ale o grubym dnie.
  Dolewamy wodę i oliwę.Mieszamy ciągle podgrzewając.
 Zalecam cierpliwość.Mydło będzie się powoli rozpuszczać,jednak nie osiągnie konsystencji syropu,wiórki będą odrobinę widoczne.Konsystencja będzie miała postać papki.Można dodać barwnik  w trakcie rozpuszczania lub później.Część wody odparuje-im więcej tym lepiej.

4.Teraz część artystyczna.Do papki możemy dodać  
     olejek zapachowy,barwnik do ciasta ,kawę 
    i co tylko chcemy.Pamiętaj,że używając barwnika do  ciasta należy stosować duży umiar-mydło może brudzić.
    
5.Przygotuj foremki na mydło.Ja używam ceramicznych foremek do wypieków,formy na lód itp.
   Wysmaruj foremki oliwą!Dzięki temu łatwo je wyjmiesz.
 po schłodzeniu obcinam nadmiar mydła.


  Wyjmujemy mydło i i pozostawiamy na kilka godzin by wyschło-najlepiej w lodówce lub zamrażalniku.

mydło kawowe

 



 Blok mydlany
Działamy jak powyżej,następnie

1.Do naczynia wysmarowanego oliwą, wąskiego,długiego np.pudełko po lodach,wkładamy różne mydełka wcześniej zrobione w dowolnej konfiguracji.Warto pomyśleć jak będziemy kroić mydło i przewidzieć przekrój.

2.Zalewamy całość rozpuszczonym mydłem,barwionym lub nie-zależy tylko od nas.

3.Pojemnik umieszczamy w lodówce by mydło przestygło.
4.Wyjmujemy mydło,kroimy lub nie.


 5.Suszymy najlepiej w lodówce kilka godzin,by uzyskał większa twardość.


GOTOWE!
Powodzenia w działaniu!

22 komentarze:

  1. To wyglada bardzo apetycznie! Az chcialoby sie sprobowac. Tylko puszczanie baniek nosem nie nalezy do przyjemnosci.
    Skopiuje sobie ten przepis i wyprobuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam,to na prawdę łatwe.Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślałam, że to ciasteczkaXD

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak bardzo chciałam zrobić samodzielnie mydła. Wydawało mi się że to trudne. Dziękuje za tutorial. Fajnie że Tu trafiłam :)Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale genialny tutorial! Mydelka cudne:) Musze kiedys koniecznie sprobwac:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odjazd tylko chyba przesadziłem z barwnikiem ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. To super zabawa.ja mam na koncie juz 3rodzaje!imbirowe ze skórka cyt,kawowe pilingujące,kakaowe(mniam!).teraz mam w planie stworzyc anty-bakteryjne z olejkiem z d.herb i z.herbatka,oraz lagodzące z miodem i mlekiem.
    Opcji jest mnostwo,a i polecam b.jelenia zastąpic b.wielbłądem a jezeli go niema to ta sama firma krakowska ktora je robila produkuje teraz "Tradycyjne polskie szare mydło",ono jest biale ale niema w składzie loju zwierzęcego jak b.jelen.ja dodaje opcjonalnie troche cukru i o.rycynowego(lepiej się pieni)pozdrawiam.GaGa

    OdpowiedzUsuń
  8. Proszę zlitujcie się nad moimi oczami!!! Tekst nieczytelny chodzi mi kolorystykę - czemu nikt nie zwrócił uwagi że wszystko się zlewa i co z tego że artykuł jest interesujący, fajne zdjęcia jak nie można tego przeczytać? Proszę - czemu tylko ja na to zwracam uwagę - pewnie dlatego, że jestem grafikiem i od razu wyłapuję takie błędy jak dentysta dziury w zębach ;)... Bez urazy.

    pozdrawiam
    Monika Kierkowicz

    www.pralniahandmade.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny pomysł. Przynajmniej bez jakiś NaOH . Które nie wiadomo gdzie dostać :P

    OdpowiedzUsuń
  10. a jak zrobic nadruk np mikiołaja /naklejke na mydle?jak to wtopić>

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mi się spodobał pomysł jedynie martwi mnie jedna rzecz: czy te wszystkie barwniki i dodatki że tak powiem ,,spożywcze" są odpowiednie do mydła?

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo interesujący tekst, który pobudził moją ciekawość. Dziękuję autorowi za inspirującą lekturę. Pozdrawiam z uznaniem!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo:)