sobota, 6 kwietnia 2013

Jak zrobić lampę z nici...

Dzisiaj mały tutorial.

Pokażę Wam jak zrobić klosz lub po prostu kulę z nici -zastosowania według uznania.W internecie znalazłam różne przepisy na masę klejową-bo tym zasadniczo się różnią.Mój przepis po wielu próbach jest następujący:



Należy przygotować
Balon,nici -kordonek,klej introligatorski lub wikol,mąka ziemniaczana lub krochmal na zimno ,woda




1.przygotowujemy krochmal z 1 łyżki mąki ziemniaczanej i polowy szklanki wody.Najpierw należy rozpuścić mąkę w małej ilości zimnej wody,później dolać wrzątku i wymieszać,lub przygotowujemy krochmal na zimno-wolę ten z mąki

2.W misce mieszamy krochmal z 2 łyżkami kleju i dolewamy wodę,aż uzyskamy konsystencję jogurtu.

3.wkładamy kłębek nici i moczymy kilka minut.Pozostawiamy klębek w misce i zaczynamy nawijać na balon.




4.po nawinięciu odpowiedniej gęstości siatki zostawiamy balon do wyschnięcia,można dosuszać piecykiem itp.Zwykle po kilku godzinach nici są sztywne.

5.Delikatnie spuszczamy powietrze z balona.Powinno trzaskać i szeleścić.Jeśli okaże się,że klosz jest zniekształcony należy nadmuchać ponownie balona-nici się naprężą do prawidłowego kształtu.



5.wyjmyjemy balon ,wycinamy otwór gdzie chcemy i dbamy o unikanie wody.



Zabawa przednia choć trochę brudna.Zrobiłam tą techniką jajka i klosze na lampy.Możecie eksperymentować z różnymi grubościami nici i sznurka oraz z wielkościami balona.




ŻYCZĘ UDANEJ I OWOCNEJ ZABAWY!




Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i mile słowa!

23 komentarze:

  1. Jeszcze w zamierzchlych czasach, kiedy bylam w liceum, bawilysmy sie z kolezanka w produkcje takich kloszy, fajna sprawa!
    Milego dnia, Renatko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chić jestem dzieckiem kryzysu jakoś nie zetknęłam sie z tą techniką,szkoda.Ale co się odwelecze...

      Usuń
  2. Super! Świetnie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się ta jajka :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  4. widziałam wiele już takich kloszy i zawsze mówiłam sobie,że to świetny pomysł i że go zrobię, ale jakoś do tej pory się nie zebrałam :)))) ale nie pomyślałam, że można tą metodą zrobić też takie fajne jajka! W przyszłym roku to już muszę, no muszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł i wykonanie ....Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  7. Pieknie Ci wyszły :) te jajka mnie zachwyciły :D

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne, ale wolę zdecydowanie Twoje pianino!!!
    Buziaczki:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dekorację w sznurkowych jajeczkach są przepiękne.
    T.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję kochane za komentarze.Zachecam Was do spróbowania tej techniki,a swoją drogą ciekawa jestem Waszych pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo pomysłowo, nie wiedziałam że nic usztywnia się w krochmalu - dzięki za podpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysl :) tym sposobem mozna miec tanim kosztem nowy abazur w roznych kolorach i tylko zmieniac w zaleznosci od nastroju. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny pomysł, lampa wygląda świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję ci straszliwie za tego tutka:) Z całą pewnością niebaem wykonam takie ozdoby:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  15. Genialny pomysł ! Jestem pełna podziwu :) Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  16. A my wczoraj zrobiliśmy lampę ze słomek do picia. Też fajnie wyszła.
    www.figlujemy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja mam pytanie czy jak zanurzenie fioletowo nic w krochmalu to kolor będzie fioletowy cz zrobi się biała od krochmalu

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja mam pytanie czy jak zanurzenie fioletowo nic w krochmalu to kolor będzie fioletowy cz zrobi się biała od krochmalu

    OdpowiedzUsuń
  19. O! Takich informacji właśnie szukałem. Jestem teraz bardziej oświecony, dzięki. Aż teraz będę błyszczał wiedzą cały dzień.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo:)