niedziela, 11 stycznia 2015

Gaudi,potęga wyobraźni,względność urody

Witajcie Kochani :)

Miniony rok był pełen niespodzianek...
a jedną z nich wycieczka do najpiękniejszych miejsc w Europie z młodzieżą będącą na wymianie rocznej  w Polsce.
Po latach siedzenia na czterech literach :) w pięknej Łodzi ruszyłam ...

Odbywając podróż mojego życia :)
opiekując się prawie 50- tką licealistów :) :)
(już mi tak nie zazdrościcie? :) )
zwiedziłam w kilkanaście dni najpiękniejsze miejsca Europy,doświadczałam, oglądałam,weryfikowałam i przeżywałam...

O wielu miejscach już pisałam tutaj ,i tu ...
jeszcze troszkę napiszę o innych,a dzisiaj...


Barcelona po raz pierwszy ,
rzecz o Gaudim.

Tak jak kobiety,wszystkie są piękne
 tylko nie po wszystkich to widać,
tak też w architekturze,sztuce,
wszystko może nieść jakieś wartości estetyczne,
ale nie koniecznie musimy to dostrzegać.... :)

Raczej wyrażam swoją opinię mówiąc czy coś mi się podoba,czy nie,a nie mówię,że ładne,że udane,itp.
Nie muszę się znać,ale mogę mieć własne zdanie,
mam zmysły i bez skrupułów ich używam.


a Gaudi...
No właśnie, wielbiciele minimalizmu mogą nie lubić,
ale...
nie sposób oprzeć się wrażeniu,że mierzymy się z dziełami geniusza...














Znacie z pewnością fasadę Sagrada Familia  ,
a wnętrza ?
...zrobiły na mnie piorunujące wrażenie, 
zaskakująco proste w porównaniu z fasadą,
 wyobraźnia,odwaga,wizjonerstwo,i to zderzenie skali dzieła z czasem w jakim się rodziło...
Zapraszam do obejrzenia krótkiej fotorelacji :)




























  Życzę Wam byście mieli szansę
zobaczyć niejedno takie miejsce w tym roku :)
Dziękuję za miłe słowa,odwiedziny i komplementy :)
pozdrawiam cieplutko
Renata

16 komentarzy:

  1. Wspaniałe fotografie, szczególnie wnętrze robi oszałamiające wrażenie. Dziękuję za podzielenie się tymi zdjęciami :-)
    Miłej niedzieli:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne wnętrze katedry,bardzo współczesne i faktycznie wielki kontrast między zewnętrzna bryłą bogatą, prawie barokową a środkiem.Piękne sklepienie i świetne oświetlenie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Patrzac na ten przepych, zawsze sobie mysle, ile ludzkich istnien mozna by uratowac, gdyby srodki wylozone na te swiatynie pychy, przeznaczyc na cele charytatywne... I juz mi sie mniej podoba.
    Buziaki, Renatko :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne zdjęcia,Barcelona jest cudna:)) Zazdroszczę,warto tam choć raz w życiu pojechać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To musiała być wspaniała podróż (nawet z 50 licealistów ;p) ,zobaczyć wszystkie te miejsca na żywo! A katedra-z pewnością jest dziełem sztuki i geniuszu-z tym nie ma co dyskutować :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. ARCYDZIEŁO!!!!!!!!!!!!!!!!! Moje marzenie zobaczyć Barcelonę z jej zabytkami, mąż marzy o stadionie:/
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana... ślicznie wygladasz... i oczywiście pięknie tam!
    moc uścisków

    OdpowiedzUsuń
  8. Taka gwiazda w takim cudnym otoczeniu....Super....Spacerek cudowny odbyłam....Pozdrawiam....

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowite.
    Zawsze mi się Sagrada podobała, podziwiając jedynie w albumach.
    Pozdrawiam modelkę ze zdjęć :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne dzieło jak dla mnie może dlatego że nie przepadam za minimalizmem. Zobaczyć z bliska to moje marzenie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świątynia pod względem architektonicznym dość ekstrawagancka, ale to sprawia, że jest niesamowita. Również historia jej budowy zadziwia. Za jakieś 15 lat może uda nam się obejrzeć ją w ostatecznym kształcie:) Piękne fotki:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj zazdroszczę, zazdroszczę.....niesamowite co mogą stworzyć ręce człowieka. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Renato, zazdroszczę Ci tych wypraw. Co zobaczyłaś, to Twoje. CUDA!

    OdpowiedzUsuń
  14. Byłam w Barcelonie w najgorszym z możliwych miesiącu - lipcu, więc nie będąc w stanie stać przez kilka godzin w upale, aby dostać się do środka, widziałam ten kościół tylko z zewnątrz. Żałuję do dziś.

    OdpowiedzUsuń
  15. Marzę o Barcelonie, piękne zdjęcia ! katedra jest cudowna :) Odwiedziłaś piękne miejsca, zazdroszczę :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  16. zachwycająca! mam nadzieję, że kiedyś zobaczę ją na żywo.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo:)